چیدمان میز عصرانه

دوشنبه 17 مرداد 1401
چیدمان میز عصرانه

هدف از سرو عصرانه گذراندن اوقاتی خوش و مصاحبت با عزیزان است. فراموش نکنید که کلید هر رابطه موفق گفتگوهای مستمر و توام با احترام و علاقه است. عصرانه بهترین بهانه برای انجام یک گفتگو صمیمانه با همسر، فرزندان و یا دوستان است که به کاهش استرس های روزمره و ایجاد دلبستگی هرچه بیشتر بین ما و عزیزانمان منجر می شود. 

ضمنا عصرانه یک میان وعده کاراست و اشتهای کاذب را برای شام کاهش می دهد که این از ضروریات یک سبک زندگی سالم است. 

چینی زرین برای ما از لذت عصرانه میگوید، پس عصرانه را دستکم نگیرد و دست به کار شوید.

مکان عصرانه:

عصرانه وعده ای سبک است. از این رو به فضای زیادی نیاز نیست و می تواند روی میز صبحانه یا ناهار و یا حتی در نشیمن و جلوی تلویزیون سرو شود. اگر در خانه شما مکان نورگیری هست از آن برای لذت از آخرین ساعات روشنایی روز استفاده نمایید. اجازه دهید یادآوری کنیم که برای عصرانه امبیانس و چیدمان مهمتر از خود خوردنی و نوشیدنی هاست.

پیش نیاز اصلی

یکی از کارهایی که باید قبل از چیدمان میز انجام داده شود، پوشاندن میز با رومیزی یا زیر بشقابی و رانر است. اگر قرار است میز عصرانه در فضای باز چیدمان شود، بهتر است از رنگ های شاد استفاده شود، به‌ طوری که با فضای پیرامون میز هارمونی داشته باشد.

آغاز چینش

طبق معمول الویت با بشقاب هاست. برای هر نفر، یک عدد بشقاب ۲۰ سانتیمتری به‌عنوان بشقاب اصلی در نظر گرفته شود بشقاب بزرگتر فقط میز شما را شلوغ و فضای شما را به هم ریخته می کند. از اینکه بشقاب های اضافه را روی هم در گوشه ای از میز قرار دهید خجالت نکشید، عصرانه نه مراسمی رسمی بلکه صمیمی است، از طرفی شاید با دیدن جمع صمیمی شما کسی وسوسه شود به شما بپیوندد.

بشقاب های شهرزاد آنقدر دقیق و ظریف تولید شده اند که دسته کردن ان ها کنار میز به زیبایی میز شما می افزاید. 

قاشق و کارد در سمت راست و چنگال در سمت چپ بشقاب قرار میگیرد.

 

 

دستمال سفره

یکی از الزامات دیگر که باید هنگام چیدمان میز رعایت شود، قرار دادن دستمال روی میز است. محل قرارگیری دستمال، روی بشقاب اصلی یا در کنار آن است. می توانید برای شیک و حرفه‌ای بودن میز، دستمال سفره را به‌صورتی زیبا فرم دهید. 

 

 

وسایل ضروری

در عصرهای گرم تابستان نوشیدنی های خنک خیلی دلچسب است. پس برای هر نفر دو لیوان لازم دارید که محل قرارگیری آن‌ها در جلوی بشقاب اصلی و کنار فنجان هاست. یکی از لیوان‌ها که کوتاه‌تر است مخصوص نوشیدن آب و لیوان بلندتر مخصوص نوشیدن آب‌میوه یا شربت است بجای لیوان کوتاه میتوانید از لیوان های پایه دار استفاده کنید و اثر آن را در هرچه زیباتر کردن چیدمانتان مشاهده کنید اما بخاطر داشته باشید در این صورت آب میوه یا شربت در گیلاس سرو خواهند شد.

 

 

سرویس چای‌خوری

برای عصرانه، چای و یا قهوه سرو کنید! 

برای هرمهمان یک فنجان و نعلبکی را در سمت راست بشقاب اصلی قرار دهید. قوری، قندان و شیرخوری را در وسط میز قرار دهید طوری که دسترسی آن برای همه میهمانان آسان باشد، بلافاصله متوجه خواهید شد که مجموعه قوری، قندان و شیرخوری شهرزاد با هماهنگی خود چه جلوه بصری زیبایی به میز می دهد.

 

 

تزیین میز

تزیین کردن میز اختیاری است و بستگی به میزان فضای شما دارد اما اگر جای کافی دارید از معجزه گل های طبیعی فصلی سر میز غافل نشوید. اصلا سخت نگیرید، گلها را می توانید داخل تنگ یا گلدان قرار دهید و یا چند شاخه گل به صورت به هم ریخته روی میز بریزید تا فضا های خالی پر شود.

 

ظرف کیک و شیرینی‌خوری

وقتی صحبت از عصرانه می‌شود نمی‌توان از خوردن کیک و شیرینی صرف نظر کرد. عصرانه بدون کیک و چای دیگر عصرانه نیست.

سینی یا ظرف کیک و شیرینی زرین را باید در وسط میز قرار دهید. سینی کیک زرین جدای از سرویس شهرزاد به فروش میرسد ولی نه تنها برای سرو شیرینی و تارت به کار می آید بلکه برای پخت و سرو پیتزا نیز ایده آل است و از آن میتوان حتی به عنوان زیر بشقابی استفاده کرد.